Kuigi vabalevi kanalite edastaja Levira uut HübriidTV teenust reklaamitakse kui tasuta Eesti telekanalite vaatamise võimalust, näevad kommertskanalid seda ise ennekõike tasuliste teenuste pakkumise võimalusena, mis aitaks täita reklaamimüügist teenimata jäänud tulu.
- vasakult: Kanal 2 ja Trio LSL Raadiogrupi juhataja Urmas Oru, TV3 tegevjuht Priit Leito, Rahvusringhäälingu juhatuse esimees Margus Allikmaa,
Levira juhatuse esimees Mart Einpalu Foto: Raul Mee
Täna tutvustasid Tallinna teletornis toimunud pressikonverentsil Levira ja Eesti juhtivate telekanalite juhid alates märtsist vaadatavat Eestis uudset Digilevi TasutaTV hübriidtelevisiooni teenust, mis võimaldab lisaks telekanalite tasuta vaatamisele ka saadete tasuta järelvaatamist, raadiokanaleid, uudiseid ning ilmateadet.
HübriidTV on HbbTV standardil põhinev tehnoloogia, mis kombineerib digilevi ja interneti võimalused ning mida toetab enamik alates 2013. aastast müüdud nutiteleritest.
Hübriid-TV teenuse kasutamiseks peab teler lisaks tavaantennile olema ühendatud ka internetiga, allalaadimiskiirusega vähemalt 2 Mbit/sek. Samuti peab teler toetama HbbTV standardit.
„Meie jaoks on see eelkõige turundusprojekt, et tutvustada meie veebi-TV keskkonda, mis on sisuliselt sama mis Hübriid-TV rakendus. Oleme eraettevõtjad ja meie huvi on inimesi tuua meie veebi-TVsse, sest osa paremat sisu on seal, mis HübriidTVs tasuta siiski kättesaadav ei ole,“ tõdes Kanal 2 ja Trio LSL Raadiogrupi juht Urmas Oru.
„Me juba vaikselt salakavalalt sedasama atribuuti kasutame selleks, et inimesi tasulise sisu poole meelitada, sest osa meie paremast sisust on tasulise veebi-TV luku taga. Inimene saab hübriid-TVst maitse suhu, kui ta tahab veel värskemat ja kiiremat lemmikseriaali järelvaadata, siis ta paratamatult peab tulema meie veebi-TVsse,“ tunnistas Oru.
Teine pool, miks Kanal 2 selles projektis kaasa lööb, on Oru sõnul arenduskogemus. „Oleme alati tahtnud tehnoloogiaga kaasas käia ja oma inimesi kõikide uute lahendustega kaasa mõtlema panna. See on olnud meie arendustiimile tore õppeprojekt,“ sõnas Kanal 2 juht.
TV3 tegevjuht Priit Leito rääkis, et nende veebirakendusel TV3Paly-l on praegu 100 000 vaatajat nädalas. „Meie jaoks on HübriidTV üks võimalus selle lahendusega jõuda veel rohkemate inimesteni,“ märkis Leito.
„Kümne aastaga on kommertstelevisiooni tegemine väga tõsiselt muutunud. 100% sisu turust oli reklaamimüük. Kui toona ostsid mingi seriaali ja panid reklaami juurde ning müüs väga hästi, siis täna on hankesarju Leito sõnul näpuotsaga.
„Kulu programmi tootmisele on märkimisväärselt tõusnud. Me otsime väga aktiivselt võimalusi tasuliste lahenduste tarbeks. Näeme, et reklaamituru osa kogu sellest tulust, mida kommertstelevisioon teenib, langeb tulevikus, ehk tasuliste lahenduste leiutamine on meie jaoks oluline,“ selgitas TV3 juht lähemalt. „Täna konkureerime kümnete kanalitega.“
Rahvusringhäälingu juhatuse esimees Margus Allikmaa rääkis HübriidTV puhul võimalusest vaadata tasuta Eesti kanaleid, kui välismaiste kanaliste vastu täiesti huvi puudub. „Siin on järelvaatamine hästi mugavaks tehtud, ja mugavus ongi see põhiline märksõna, mis nendel televaatajatel tekib, kellel on antenn katusel ja internet kodus,“ nägi Allikmaa eeliseid. Samuti rääkis ta võimalusest peagi ka raadiokanaleid järelkuulata.
Levira juhatuse esimehe Mart Einpalu sõnul ei konkureeri uus teenus ei kaabel- ega satelliit-televisiooniga. „HübriidTV on mugav lahendus vaatajatele, keda toovad teleri juurde eelkõige need saated, mis on meie oma telekanalite – ETV ja ETV 2, TV 3, Kanal 2 ja ka Tallinna TV – eetris. Just HübriidTV võimaldab järelvaadata paljusid lastesaateid, uudiseid, seriaale ja muud meelelahutust. See on uue aja nõue – vaadata seda mis meeldib, just siis kui selleks aega on, suurelt ekraanilt," rääkis ta.
TasutaTV sobib Einpalu sõnul hästi neile, kelle kodus ei ole kättesaadav mõne kaablioperaatori teenus või kes tunnevad, et nad ei vaja oma koju sadu telekanaleid. See sobib ka lisateenusena neile peredele, kus on rohkem kui üks televiisor. TasutaTV signaal on antenniga vastuvõtmiseks kättesaadav praktiliselt kõikjal Eesti territooriumil, mis teeb selle teenuse kasutamise eriti lihtsaks, lisas ta.
Levira osutab vabalevikanalitele leviteenust ja vabalevi kanalite sisu järelvaatamisse toomine ja selle arendamine läks Einpalu sõnul maksma 40 000-50 000 eurot. „See ei ole olnud väga suur asi,“ lausus ta.
TNS Emori veebruaris avaldatud teleauditooriumi uuringu andmetel kasvas TasutaTV vabalevi telekanaleid vaatavate teleperede arv Eestis aastaga 7000 võrra – 86 000 pereni, moodustades kõigist teleperedest 15%. TasutaTV kanalid on Eesti kõige vaadatumad telekanalid, mille summaarne vaatamisaeg kasvas TNS Emori andmetel aasta jooksul 0,4%, moodustades 45,8% kogu vaatamisajast, eestlaste seas isegi 62,7%.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.